chacha bloggen

böö sitter här och skriver en fusklapp till företagsekonomiprovet, för vi får nämligen ha med oss en på 25 kvadratcentimeter, å den ska jag trycka in så mycket som möjligt på;p
.
men saken är den att de är massa saker jag inte har antäcknat vad det betyder, som q, be, tb, å glömt skillnaden på % och %enheter (y) bra hanna! men jag får hoppas på de bästa att de är ett litet prov å att bara det som är med på min lapp och de jag kan kommer med på provet!
kulkul att jag inte haft samhällskunskapen hemma å skulle ja gjort de här
Mot jordens medelpunkt

Litosfär  -  hydrosfär – atmosfär – biosfär – astenosfär

Konvektionsström – kontinentskorpa – oceanskorpa

Plattektonik - subduktion – konvergens

Kontinentaldrift

3. Ge geografiska exempel på var det finns spridnings- kollisions – respektive friktionszoner,  dvs. (förflyttning längs med varandra).

4. Förklara skillnaden mellan subduktion och konvergens.

5. Vad är Pangea?

6. Vilka bevis anser dagens forskare att det finns för teorin om platt – tektonik?

7. Vad menas med ”The ring of fire”?

jag som ska plugga samhällskunskap imorgon? svar JA


Kommentarer
Postat av: kasmo

va? Detta är ju historia haha inte samhällskunskap ?

2010-11-14 @ 18:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0